Myšlenka společenství jakožto účasti na trojičním životě je se zvláštním důrazem vysvětlena v Janově evangeliu. Učedník může mít už v čase pozemského putování, pro své společenství se Synem, podíl na božském životě Jeho i Otcově: «Naše společenství je s Otcem a s jeho Synem Ježíšem Kristem.» (1 Jan 1, 3)
Tento život společenství s Bohem a mezi námi je vlastním cílem hlásání evangelia a křesťanského obrácení: «Co jsme viděli a slyšeli..., zvěstujeme i vám, abyste i vy měli s námi společenství.» (1 Jan 1, 2)
Toto dvojí společenství - s Bohem a mezi námi - se tedy nedá rozdělit. Kde se zničí společenství s Bohem, což je společenství s Otcem, se Synem a s Duchem svatým, tam se také zničí základ a zdroj společenství mezi námi. A tam, kde se nežije společenství mezi námi, také společenství s Trojičním Bohem není živé a pravdivé.
Benedikt XVI.
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.