Ježíš proto, aby vrátil člověku Otcovu tvář, musel lidskou tvář nejen přijmout, ale obtížit se dokonce “tváří” hříchu. “S tím, který byl bez hříchu, jednal (Bůh) kvůli nám jako s největším hříšníkem, abychom my skrze něho byli spravedliví u Boha” (2…
I moderního člověka, navzdory jeho výdobytkům, trápí v jeho osobním i kolektivním prožívání propast opuštěnosti, pokušení nihilismu, absurdita řady fyzických, morálních a duchovních utrpení. Temná noc, zkouška, v níž se dotýká tajemství zla a…
Jestli chceš seismograf, který dokáže zaznamenávat otřesy naší doby, poznávat pozitivní i negativní tendence soudobého smýšlení, blížící se hrozby a nové naděje, vem si postavu kněze. On je určitým způsobem Srdcem Pána, vloženým jím samotným do…
Kdo patří Kristu, musí zcela žít celý Kristův život. Musí dorůst až do zralosti Krista, (…) projít skrze Getsemany i Golgotu. A všechna utrpení, která mohou přijít zvenku, nejsou ničím ve srovnání s temnou nocí duše, v níž božské světlo již nezáří a…
Jsem osobou v nejvyšší míře v okamžiku, kdy dobrovolně a vědomě potvrzuji osobu druhého, a to i za cenu svého života. Tento princip vyjadřuje Ježíš slovy: “Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo dá život” za druhé. Jinými slovy nikdo není tolik sám…
Duše se na této zemi stávají nejplodnějšími skrze bolest, odvozenou od věčné lásky, jež jí dává hodnotu pro nebe. Ve světě duší je láska bolestí a bolest je láskou. Láska má svůj původ v bolesti, ale nikoliv proto, že by byla bolest v Otci, původci…
Existují dva druhy utrpení: utrpení z lásky a utrpení bez lásky. Všichni svatí trpěli s trpělivostí, radostí a vytrvalostí, protože milovali. My trpíme se zlostí, opovržením a nechutí, protože nemilujeme. Kdybychom milovali Boha, byli bychom šťastni…
Hluboké setkání s Kristem je možné skrze bolest. Bez ní ho nemůžeme do hloubky poznat a hluboce se s ním setkat. Proč právě skrze bolest? Důvodem je to, že pokud se neotevřeme, nemůžeme potkat Krista – nemůžeme se setkat s Kristem, aniž bychom…
Bůh má s naším životem záměr, který se nepoměřuje délkou našeho života (…). Budou chvíle, kdy budeme skutečně na Boha rozzlobeni. Nebo budeme zcela deprimováni či zklamáni, protože se bude zdát, že Bůh nedělá nic... Když však využijeme tyto chvíle…
Nejpodivuhodnější na Bohu, který se stal člověkem, je to, že za nás zemřel. (…) Člověk chápe, že musel být vzkříšen, chápe tento počátek radikálního vlastnictví všech věcí, kterým je nanebevstoupení, ale těžko by pochopil, těžko by si představil a…